newsیاران همیشگی رهبر

اخبار روز ایــــــــران و جهان

newsیاران همیشگی رهبر

اخبار روز ایــــــــران و جهان

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۴۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷تیر
رهبر انقلاب تاکید کردند: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله خامنه‌ای صبح امروز بعد از اقامه با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کردنماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) در جمع خیل عظیمی از مردم، سخنرانی کردند.

مشروح سخنرانی ایشان به شرح زیر است:


	بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

السّلام علیکم و رحمةاللَّه. الحمدللَّه ربّ‌العالمین، الحمدللَّه الّذى  خلق السّماوات و الارض  و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذین کفروا و ربّهم یعدلون. نحمده و نسبّحه و نتوب الیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فى الارضین.

 تبریک عرض میکنم [این‌] عید سعید را به همه‌ى شما برادران  و خواهران  و به ملّت عزیز ایران و به مسلمانان سراسر جهان. و شما نمازگزاران و خودم را توصیه میکنم به رعایت تقواى الهى، پرهیزکارى، مراقبت از نفس و دورى از گناه.

 ماه رمضان امسال به معناى واقعى کلمه، یک ماه مبارک بود؛ برکات الهى بر این ملّت فروبارید و نشانه‌هاى آن در روزه‌دارىِ روزهاى بلند و گرم، در محافل قرآنىِ گسترده‌ى در همه جاى کشور، در مجالس عظیم دعا و توسّل - که هزاران جوان و پیر و مرد و زن، دست تضرّع و دعا بلند میکردند، با خداى خود مخلصانه و خاشعانه سخن میگفتند - در انفاقها، در افطارى‌هاى گسترده‌اى که خوشبختانه چند سالى است رواج پیدا کرده است در مساجد، در معابر، در خیابانها، و بالاخره در راه‌پیمایى عظیم روز قدس [دیده شد]؛

اینها نشانه‌هاى رحمت الهى است؛ مردم روزه‌دارى که شب قبل را به‌مناسبت احیاء بیست‌وسوّم ماه مبارک رمضان و شب قدر تا صبح بیدارى کشیده بودند، در روز گرم تابستان، با زبان روزه در این راه‌پیمایى عظیم شرکت کردند. اینها است راه درست شناخت ملّت ایرن؛ این ملّت ایران است. این ملّت ایران است که ماه رمضان در محراب عبادتْ آن‌جور، و در صحنه‌ى مقابله و مبارزه‌ى با استکبارْ این‌جور، خود را عرضه میکند و نشان میدهد.

ملّت ما را از زبان مغرضِ دیگران نباید شناخت؛ ملّت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش، از این جلوه‌هاى عظیم باید شناخت؛ این است ملّت ایران. آنچه دشمن با فضاسازى سعى میکند از ملّت ایران نشان بدهد و بعضى کج‌فهم‌ها هم متأسّفانه همان را تکرار میکنند، انحراف و غلط است. ملّت ایران همان ملّتى است که ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در این ماه رمضان نشان داد.

ان‌شاءاللَّه امروز، همه‌تان کارنامه‌ى قبولى میگیرید؛ امروز ان‌شاءاللَّه به‌مناسبت عید، ملّت ایران کارنامه‌ى قبولى این عبادات را از منبع لطف و رحمتِ پروردگار خواهد گرفت؛ ان‌شاءاللَّه بعضى از شما علاوه‌ى بر کارنامه‌ى قبولى، جایزه هم میگیرید، درجه هم میگیرید، اعتلاى معنوى و روحى هم پیدا میکنید. شعارهاى ملّت ایران، نشان داد که جهت‌گیرى‌ها چیست؛ در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، فضاى کشور را تکان داد؛ مخصوص تهران و شهرهاى بزرگ هم نبود؛ همه‌ى کشور در زیر چتر این حرکت عظیم قرار گرفت.

 پروردگارا ! از ملّت ایران، به رحمت و لطف خود قبول بفرما؛ پروردگارا ! توفیقات خود، رحمت خود و الطاف بى‌پایان خود را بر این ملّت فرو ببار؛ پروردگارا ! شهداى عزیز ما را، امام بزرگوار را، همه‌ى کسانى که ملّت را در این راه کمک کردند و یارى کردند را ، مشمول رحمت و مغفرت خود قرار بده.

|خطبه دوم|

 بِسمِ‌اللَّهِ‌الرَّحمنِ‌الرَّحیمِ * وَالعَصرِ * اَنَّ الاِنسانَ لَفى خُسر * اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر( آیات 1 تا 3 سوره عصر)

 بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 و الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین، امیرالمؤمنین، و سیّدة نساء العالمین و الحسن و الحسین سبطى الرّحمة و امامى الهدى و علىّ بن الحسین زین‌العابدین و محمّد بن علىٍّ و جعفر بن محمّدٍ و موسى بن جعفرٍ و علىّ بن موسى و محمّد بن علىٍّ و علىّ بن محمّدٍ و الحسن بن علىٍّ و الخلف الهادى المهدى، حججک على عبادک و امنائک فى بلادک.

سلام و تحیّت و تبریک به همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار همراه با توصیه‌ى به تقوا، نخستین سخن ما در خطبه‌ى دوّم است.

حوادث منطقه‌ى ما در این ماه رمضان و قبل از آن، حوادث ناگوارى بود و هست؛ متأسّفانه دستهاى نامبارکى، ماه مبارک را براى بسیارى از مردم منطقه تلخ کرد. در یمن، در بحرین، در فلسطین، در سوریّه، بسیارى از مردم مسلمانِ مؤمن، به‌خاطر سیه‌کارى‌هاى دشمنان، روزهاى سختى را گذراندند و روزه‌هاى دشوارى گرفتند. همه‌ى این قضایا براى ملّت ما مهم است.

یک مسئله هم مسئله‌ى داخلى ما است که مسئله‌ى مذاکرات هسته‌اى است. چند نکته را در زمینه‌ى این مسئله لازم است عرض کنم. نکته‌ى اوّل تشکّر از دست‌اندرکاران این مذاکرات طولانى و نفس‌گیر است، رئیس جمهور محترم و بالخصوص هیئت مذاکره‌کننده که حقیقتاً زحمت کشیدند و تلاش کردند؛ چه این متنى که تهیّه شده است، در مجارى قانونى پیش‌بینى‌شده‌ى خود تصویب بشود و چه نشود، اجر آنها محفوظ است؛ این را به خود آن برادران هم از نزدیک عرض کردیم.

البتّه براى تصویب این متن، یک مسیر قانونىِ پیش‌بینى‌شده‌اى وجود دارد که باید این مسیر را طى کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءاللَّه. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقّت مصالح را - مصالح کشور را، مصالح ملّى را - در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خداى متعال هم ارائه بدهند.

نکته‌ى بعدى این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوّه‌ى الهى، اجازه‌ى هیچ‌گونه سوءاستفاده‌اى از آن داده نخواهد شد؛ اجازه‌ى خدشه‌ى در اصول اساسى نظام اسلامى به کسى داده نخواهد شد؛ قابلیّتهاى دفاعى و حریم امنیّت کشور، به فضل الهى حفظ خواهد شد، اگرچه میدانیم دشمنان بر روى این نقطه‌ى بخصوص، تکیه‌ى زیادى دارند. جمهورى اسلامى، در زمینه‌ى حفظ قابلیّتهاى دفاعى و امنیّتى خود - آن‌هم در این فضاى تهدیدى که دشمنان برایش به‌وجود مى‌آورند - هرگز تسلیم زیاده‌خواهى دشمن نخواهد شد.

 نکته‌ى بعدى این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید: از ملّت مظلوم فلسطین، از ملّت مظلوم یمن، از ملّت و دولت سوریه، از ملّت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛ [ اینها] همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

نکته‌ى بعدى این است که با این مذاکرات و با متنى که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییرى نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانى و منطقه‌اى مذاکره‌اى نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌اى نداریم؛ گاهى در موارد استثنائى مثل این مورد هسته‌اى، براساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردى بوده است که من در سخنرانى‌هاى عمومى قبلى به آنها اشاره کرده‌ام.

سیاستهاى آمریکا در منطقه با سیاستهاى جمهورى اسلامى ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایى‌ها حزب‌اللَّه را و مقاومت لبنان را - که فداکارترین نیروهاى دفاع ملّى در یک کشورند - متّهم به تروریسم میکنند، از این بى‌انصافى بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستىِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستى چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟ حالا موارد دیگر هم هست که من تفصیلش را میگذارم براى جاى دیگر.

نکته‌ى بعدى در مورد رجزخوانى‌هاى آمریکا در این چند روز است. در این چند روزى که از پایان این مذاکرات گذشته است، حضرات مسئولین آمریکایى - دولت مردانشان، دولت زنانشان - مشغول رجزخوانى‌اند، هر کدام با زبانى رجزى میخوانند. البتّه ما ایرادى به این کار آنها نداریم؛ مشکلات داخلىِ آنها، آنها را ناچار میکند که این رجزخوانى‌ها را بکنند که بله، ما ایران را سر میز مذاکره کشاندیم، ما ایران را تسلیم کردیم، ما مانع از سلاح هسته‌اى ایران شدیم، ما فلان امتیاز را گرفتیم و از این قبیل! خب، حقیقت قضیّه چیز دیگرى است.

میگویند ما جلوى سلاح هسته‌اى ایران را گرفتیم؛ سلاح هسته‌اى ایران، ربطى به گفتگوى با آمریکا و غیر آمریکا ندارد؛ خود آنها هم میدانند؛ گاهى هم اهمّیّت فتواى حرمت سلاح اتمى را بر زبان آورده‌اند؛ ما براساس حکم قرآن و شریعت اسلامى، تولید سلاح هسته‌اى و نگهدارى آن و به‌کار بردن آن را حرام میدانیم و به آن اقدام نمیکنیم؛ این هیچ ربطى به آنها ندارد، به این مذاکرات هم ربطى ندارد. آنها خودشان میدانند که این واقعیّت است - میدانند که آنچه مانع جمهورى اسلامى در زمینه‌ى تولید سلاح هسته‌اى است، تهدید و توپ‌وتشر آنها نیست؛ یک مانع شرعى است؛ اهمّیّت این فتوا را میدانند - درعین‌حال باز میگویند که ما بودیم [ که نگذاشتیم‌]؛ به ملّت خودشان راست نمیگویند، حقیقت را نمیگویند.

آنها درباره‌ى مسائل گوناگون دیگر، میگویند ما درباره‌ى صنعت هسته‌اى این‌جور کردیم، این‌جور گفتیم، ایران را تسلیم کردیم؛ تسلیم ایران را مگر به خواب ببینند. پنج رئیس جمهور دیگر [ آمریکا] از اوّل انقلاب تا امروز، در این آرزو که جمهورى اسلامى را تسلیم کنند یا مُردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم مثل آنها؛ شما هم این آرزو را هرگز به دست نخواهید آورد که ایران اسلامى را تسلیم کنید.

 یک نکته‌اى در خلال حرفهاى رئیس جمهور آمریکا در این چند روز وجود داشت و آن اعتراف به اشتباهات گذشته‌ى آمریکا بود؛ البتّه مشتى از خروار را ایشان گفت. اعتراف کرد که در بیست‌وهشتم مرداد، آمریکایى‌ها در ایران خطا کردند؛ اعتراف کرد که در کمک به صدّام حسین، آمریکایى‌ها خطا کردند؛ دو سه مورد را گفت، [ امّا] ده‌ها مورد را نگفت؛ ۲۵ سال حکومت ظالمانه و جائرانه‌ى پهلوى دوّم را نگفت؛ شکنجه‌ها، غارتها، کشتارها، جنایتها، فاجعه‌آفرینى‌ها، از بین بردن عزت ملّت ایران، لگدکوب کردن منافع داخلى و خارجى ملّت ایران را که به‌وسیله‌ى آمریکا انجام گرفت نگفت، تسلّط صهیونیست‌ها را نگفت، نابود کردن مسافرین هواپیماى مسافربرى را به‌وسیله‌ى شلیک موشک از دریا نگفت، و بسیارى چیزهایى دیگر؛ [ امّا] چند اشتباه را تکرار کرد.

من جمله‌اى را میخواهم ناصحانه به این حضرات بگویم: امروز شما بعد از گذشت سالهاى طولانى از بیست‌وهشتم مرداد یا از جنگ هشت‌ساله و دفاع جمهورى اسلامى، اعتراف میکنید که اشتباه کردید؛ من میخواهم بگویم الان هم دارید اشتباه میکنید، الان هم در جاهاى مختلف این منطقه و بخصوص نسبت به جمهورى اسلامى و ملّت ایران مشغول اشتباه هستید؛ چند سال دیگر یک کس دیگرى مى‌آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید، همچنان‌که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ میکشید؛ شما هم دارید اشتباه میکنید، بیدار شوید، از اشتباه خارج شوید، حقیقت را بفهمید. در منطقه اشتباهات بزرگى را دارند مرتکب میشوند.

 آنچه من به ملّت ایران میخواهم عرض بکنم [ این است‌]: جمهورى اسلامى به توفیق الهى و به حول و قوّه‌ى الهى، مقتدر و قوى است، روزبه‌روز هم قوى‌تر شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۳
جواد قاسمی
۲۷تیر
روحانی گفت: در این مرحله توافق قابل قبول، خوب و مهمی را به دست آوردیم و برای اجرایی شدن این توافقنامه مراحلی را پیش رو داریم.

به گزارش حوزه دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن برای اجرای توافقنامه مراحلی را پیش رو داریمروحانی رئیس جمهور در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی(ره) تهران و در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما  با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گفت: در این ماه رمضان مردم ایران علاوه بر قرب به خداوند توانستند اراده خود را بر قدرت‌های جهانی تحمیل کنند و راهی را که انتخاب کرده بودند در اولین مرحله به پایان برسانند.

وی ادامه داد: در این مرحله توافق قابل قبول، خوب و مهمی را به دست آوردیم و برای اجرایی شدن این توافقنامه مراحلی را پیش رو داریم.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد و مراجع قانونی کشورها باید آن را تصویب کنند و بعد در نهایت برای اجرایی شدن در مراحل بعدی آماده شود.
 
روحانی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهمی که توانستیم به موفقیت برسیم همدلی و همزبانی دولت و ملت بود و در ادامه راه هم به همین همدلی و همزبانی نیاز داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که خود را برای شرایط پساتحریم و دنیای بعد از توافق آماده کنیم.
 
رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ان‌شاءالله امیدواریم که مردم در این دوره بتوانند شاهد حرکت و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و اجتماعی باشند.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۰
جواد قاسمی
۲۷تیر
آیت الله خامنه‌ای گفتند: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً در نقطه مقابل سیاست‌های استکبار و در رأس آن امریکا قرار دارد و ایران به هیچ وجه به آمریکا اعتماد ندارد زیرا سیاستمداران آمریکایی در کمال بی‌صداقتی و بی‌انصافی هستند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کردنداسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان کشور، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، وحدت و یکپارچگی را نسخه شفابخش دنیای اسلام خواندند و با تأکید بر اینکه جنگ های مذهبی و طائفه ای کنونی در منطقه با هدف منصرف کردن ذهن ملتهای مسلمان از رژیم صهیونیستی، طراحی و تحمیل شده است گفتند: سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً در نقطه مقابل سیاستهای استکبار و در رأس آن امریکا قرار دارد و ایران به هیچ وجه به آمریکا اعتماد ندارد زیرا سیاستمداران آمریکایی در کمال بی صداقتی و بی انصافی هستند.

ایشان با تبریک عید سعید فطر، به شرایط تأسف بار دنیای اسلام و نبود وحدت و یکپارچگی اشاره کردند و افزودند: تفرقه و اختلافات کنونی در منطقه، غیرطبیعی و تحمیلی است و علما، روشنفکران، مسئولان دولتها، سیاستمداران، و زبدگان و نخبگان دنیای اسلام باید متوجه دست خائنان امت اسلامی در این تفرقه ها و اختلاف ها باشند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص چرائی غیرطبیعی  بودن این اختلافها، به سابقه طولانی همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: اگر امت اسلامی یکپارچه بود و بر مشترکات خود تأکید می کرد، قطعاً در سپهر سیاست جهانی یک قدرت منحصر بفرد بود اما قدرتهای بزرگ برای حفظ منافع خود و حفظ رژیم صهیونیستی، این اختلاف ها را به امت اسلامی تحمیل کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تنفر موجود در میان مسلمانان نسبت به رژیم صهیونیستی با وجود گرایش برخی افراد در دولتهای اسلامی به این رژیم نامشروع گفتند: قدرتهای استکباری با همکاری افراد ناباب در برخی دولتهای اسلامی، برای منصرف کردن ذهن ملتهای اسلامی از رژیم صهیونیستی، جنگ های مذهبی را طراحی و سازمانهای جنایتکاری همچون القاعده و داعش را راه اندازی کردند.

ایشان با یادآوری اعتراف برخی مقامات امریکایی درخصوص نقش دولت امریکا در راه اندازی و گسترش داعش، تشکیل ائتلاف ضد داعش را غیرقابل باور خواندند و تأکید کردند: سیاست قدرتهای استکباری در منطقه آشکارا خائنانه است و همه باید متوجه این موضوع باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقطه مقابل سیاست استکبار است، به موضوع عراق اشاره کردند و گفتند: سیاست استکبار در عراق، سرنگونی دولت برآمده از رأی مردم، ایجاد درگیری میان شیعه و سنی و در نهایت تجزیه عراق است اما سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، حمایت و تقویت دولت برآمده از انتخابات، ایستادگی در مقابل عوامل جنگ داخلی و اختلاف و حفظ تمامیت ارضی عراق است.

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص سوریه هم خاطرنشان کردند: سیاست استکبار در سوریه تحمیل اراده ای خارج از اراده ملت و سرنگونی دولتی است که قاطع و صریح در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است اما جمهوری اسلامی ایران، دولتی را که شعار و هدف و نیت آن ایستادگی در مقابل صهیونیستها است، برای دنیای اسلام مغتنم می داند.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه همچون عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین بدنبال منافع شخصی خود نیست بلکه معتقد است، تصمیم گیر اصلی در این کشورها، ملتها هستند و دیگران حق دخالت و تصمیم گیری ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی به تقابل سیاست استکبار و سیاست نظام اسلامی در قبال لبنان نیز اشاره کردند و افزودند: نظام استکبار و در رأس آن امریکا، سالها در قبال اشغال بخشی عمده ای از خاک لبنان بوسیله رژیم غاصب صهیونیستی سکوت همراه با رضایت اختیار کرده بود اما به محض آنکه یک گروه مقاومتِ مؤمن و فداکار که از شریف ترین گروههای دفاع ملی در سطح جهان است، در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاد و آنها را از خاک لبنان بیرون کرد، این گروه را تروریست خواند و به دنبال نابودی آن نیز است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان، شجاعت و فداکاری و ایستادگی واقعی آنان در مقابل متجاوزان است، گفتند: امریکاییها مقاومت لبنان را تروریست می خوانند و ایران را به دلیل حمایت از حزب الله لبنان، حامی تروریست می داند در حالیکه ترویست واقعی خود آمریکاییها هستند که داعش را ایجاد کرده اند و از صهیونیست های خبیث نیز حمایت می کنند و باید برای حمایت از تروریسم محاکمه شوند.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع یمن و تقابل سیاستهای استکبار و سیاست نظام اسلامی ایران نیز اشاره کردند و افزودند: در یمن، امریکا از رئیس جمهوری که برای ایجاد خلاء سیاسی در حساس ترین شرایط استعفا و از کشورش فرار و از یک کشور دیگر درخواست حمله به مردمش را کرد و از کشتار مردم بیگناه و کودکان یمن، حمایت می کند و با مستبدترین رژیم ها که به ملت خود اجازه شنیدن نام انتخابات را نمی دهند، دست دوستی می دهد و در عین حال جمهوری اسلامی ایران را که از صدر تا ذیل آن با انتخابات عجین است، نظام مستبد می خواند!

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: سیاستمداران امریکایی در نهایت بی انصافی سخن می گویند و واقعیات واضح را با کمال وقاحت انکار می کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه گفته می شود به امریکاییها نمی توان اعتماد کرد به خاطر همین است زیرا آنها هیچ صداقتی ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در همین آزمایش دشوار مذاکرات هسته ای که رئیس جمهور و دست اندرکاران دیگر زحمت کشیدند، بارها شاهد بی صداقتی امریکایی ها بودیم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردی برخوردهای انقلابی انجام دادند که حالا باید ببینیم سرانجام این موضوع چگونه خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه نسخه راه حل مشکلات دنیای اسلام و همچنین هریک از کشورهای اسلامی بطور جداگانه، حفظ وحدت و یکپارچگی است، خاطرنشان کردند: ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته ای بوسیله مسئولان مربوطه خود در حال پیگیری است و مسئولان بدنبال منافع ملی هستند.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده رسانه های بیگانه برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در کشور، تأکید کردند: تنها راه مقابله با این تلاشها، تقوای عمومی و ملی و مصونیت سازی درونی با افزایش اقتدار داخلی از طریق تقویت ایمان، علم و صنعت و فرهنگ است.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری در سخنانی با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان، ماه رمضان را ماه آزمون ایمان و ماه ایستادگی، مقاومت و بردباری دانست و گفت: رمضان امسال ماه همدلی و هم‌صدایی و ماه بازگشت به فطرت پاک انسانی بود.

وی با بیان اینکه در رمضان امسال با دعای خیر مردم، مقاومت 12 ساله ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها به ثمر نشست، افزود: دولت بر مبنای نقشه راهی که مقاومت و اراده ملت ایران ترسیم کرده بود و با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت همه ارکان نظام و قوا و همچنین با مجاهدت و فداکاری فرزندان ملت در عرصه دیپلماسی توانست حقوق ملت بزرگ ایران را بر کرسی بنشاند.

آقای روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، قدرت نوین دیگری به نام توان دیپلماسی و قدرت مذاکره را به رخ جهانیان کشیده است، به حوادث منطقه اشاره و با بیان اینکه امسال رمضان سختی بر همسایگان و کشورهای منطقه از عراق و سوریه و یمن گرفته تا فلسطین و لبنان و افغانستان و پاکستان گذشت، خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی حمایت از همه مظلومان و ایستادگی در برابر همه ستمگران است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۹
جواد قاسمی
۲۷تیر

فتوای جدید داعش: رابطه‌ با همسر حکم زنا را دارد، داعش جشن و شادی در عید فطر را ممنوع کرد، داعش همسر و سه دختر استاد دانشگاه موصل را سر برید و ... از جمله اخبار داعش در 24 ساعت گذشته است.



به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز شاهد جنایات وحشیانه فتوای جدید داعش: رابطه‌ با همسر حکم زنا را دارد/ داعش جشن و شادی در عید فطر را ممنوع کردجدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» است.

حمله داعش به ناوچه مصری در مدیترانه+ عکس

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری اعلام کرد یک ناوچه ارتش مصر را نابود کرد.

داعش همسر و سه دختر استاد دانشگاه موصل را سر برید

عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به منزل استاد دانشگاه موصل در جنایتی غیرانسانی و وحشیانه همسر و سه دختر او را سر بریدند.

داعش در اندیشه‌ی استقرار در عربستان سعودی

کارشناس گروه‌های افراطی گفت گروه تکفیری صهیونیستی به دنبال استقرار در عربستان سعودی است.

داعش در سوریه از گاز سمی استفاده کرد

گروه تروریستی داعش 28 و 29 ژوئن در حملات خود به استان حسکه از گاز سمی استفاده کرد.

فتوای جدید داعش: رابطه‌ با همسر حکم زنا را دارد!

«ام سمیه مهاجر» یکی از زنان عضو داعش در مقاله‌ای که آن را در مجله انگلیسی زبان داعش منتشر کرد، خطاب به همسران تروریست‌های عضو گروه‌های النصره و القاعده بیان کرد: تمام رابطه‌های شما با همسران تان حکم زنا را دارد، زیرا آنان مرتد هستند، پس آن‌ها را رها کنید و به داعشی‌ها بپیوندید.

داعش جشن و شادی در عید فطر را ممنوع کرد

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مردم موصل حق ندارند در تعطیلات عید فطر شادی کرده و جشن بگیرند و با هر کس که به زیارت اهل قبور برود، برخورد خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۹
جواد قاسمی
۲۷تیر
فرمانده کل ارتش گفت:ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این قدرت را امتحان کند بسم‌الله.

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشکاه خبرنگاراغن جوان؛ به نقل از دشمن اگر می‌خواهد قدرت ارتش ایران را بسنجد بسم‌اللهخبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در واکنش به گفته‌های اخیر مقامات آمریکایی که به خیال خود می‌توانند ارتش ایران را شکست دهند، اظهار داشت: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می‌برند و فکر می‌کنند این هم جزو آرزوهای جدیدشان است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این آرزو را هم برای همیشه به گور می‌برند، تصریح کرد: البته منظور از ارتش، یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران.

سرلشکر صالحی عنوان داشت: ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این توان را امتحان کند بسم‌الله.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۷
جواد قاسمی
۲۷تیر
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تهران و شش قدرت جهانی هرگز درباره دسترسی کامل بازرسان به تاسیسات هسته ای ایران در هر زمان و مکانی مذاکره نکردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد ایران و گروه 1+5 هرگز درباره دسترسی کامل بازرسان به تاسیسات هسته ای ایران در هر زمان و مکانی گفتگو نکردند.
کری گفت : « هیچ کشوری در هیچ کجای جهان نیست که اجازه چنین دسترسی را دهد. تنها مثالی که به فکرم می رسد عراق پس از حمله امریکا است که ما در آن زمان کنترل آن کشور را کاملا به دست گرفته بودیم. این مسئله نیز کاملا متفاوت است.»

وی افزود : عبارت " هر زمان و هر کجا " حسن تعبیری است که در سیاست استفاده شده است، اما تدابیر نظارتی واقعی نیست.

کری تاکید کرد ایران و گروه 5+1 درباره دسترسی مدیریت شده و تحت کنترل برخی سایت های هسته ای این کشور توافق کرده اند و برخی افراد هستند که باید با آنها گفتگو شود و تحقیقات دیگری باید صورت گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: "اگر ایران اجازه دسترسی کافی و مجاز را به تاسیسات هسته ای فراهم نکند، با یک سری تحریم ها روبرو خواهد شد."

وی اضافه کرد : " اگر آنها اجازه دسترسی لازم را به منظور روشن شدن سوالات ما درباره برخی سایت ها ندهند ، ما به شورای امنیت می رویم و می توانیم همه تحریم ها را بازگردانیم."

قطعنامه مربوط به ایران روز چهارشنبه به طور رسمی به شورای امنیت ارائه شد. این سند تحریم های اقتصادی سازمان ملل را بر ضد ایران مورد بازنگری قرار خواهد داد.

منبع:www.yjc.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۵
جواد قاسمی
۲۷تیر
اخبار حوادث و انتظامی امروز، در این بسته خبری گردآوری شده است . . .

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، اخبار حوادث و انتظامی امروز، در این بسته خبری گردآوری شده است  . . .


انفجار در باغ معروف تبریز جان یک نفر را گرفت
به دنبال نشت گاز شهری در منزل مسکونی در باغ معروف تبریز یک نفر جان خود را از دست داد.

جسد دختر 14 ساله غرق شده در دریای رامسر در ساحل چالوس پیدا شد
پیکر مسافر 14 ساله اهل ساوه‌ پس از پنج روز که از غرق شدنش در دریای رامسر می‌گذشت، در ساحل چالوس پیدا شد.

6 کشته و مجروح در تصادف مرگبار پژو با پراید
بر اثر برخورد دو خودرو در محور ایذه پنج نفر زخمی و یک نفر کشته شدند.

پدر بی‌رحم نوزاد 6 ماهه‌اش را با ضربات متعدد از پای درآورد/ پلیس:متهم چندین بطری الکل مصرف کرده بود + تصاویر
پدر بی‌رحمی که پس از مصرف چندین بطری الکل نوزاد 6 ماهه‌اش را با ضربات متعدد از پای درآورده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

جنایتکار بی‌رحم می‌خواست نامزدش را در فر بپزد /قتل هولناک با ساطور بخاطر چند بسته مواد غذایی/ پدر بی‌رحم نوزاد 6 ماهه‌اش را با ضربات متعدد از پای درآورد

شوهرم تنها ماهی 900 هزار تومان حقوق می‌گیرد
زن جوان وقتی متوجه شد که شوهرش ماهی 900 هزار تومان حقوق می گیرد تصمیم به جدایی گرفت.

قتل هولناک فروشنده با ساطور بخاطر چند بسته مواد غذایی/ دوربین‌های امنیتی قاتل را لو داد + تصاویر
به گزارش پلیس" کلیولند" در اوهایو پس از ورود زن جوان به یک فروشگاه مواد غذایی در منطقه جنوبی کلیولند ، مدیر فروشگاه را پس از ضرب و شتم وحشیانه به قتل رساند.

جنایتکار بی‌رحم می‌خواست نامزدش را در فر بپزد /قتل هولناک با ساطور بخاطر چند بسته مواد غذایی/ پدر بی‌رحم نوزاد 6 ماهه‌اش را با ضربات متعدد از پای درآورد

4 ساعت شکنجه وحشیانه به دلیل نگفتن جمله "دوستت دارم"/ جنایتکار بی‌رحم می‌خواست نامزدش را در فر بپزد + عکس
جنایتکار بی‌رحمی که پس از ساعتها شکنجه وحشیانه قصد پختن نامزدش در فر را داشت، توسط پلیس دستگیر شد .

جنایتکار بی‌رحم می‌خواست نامزدش را در فر بپزد /قتل هولناک با ساطور بخاطر چند بسته مواد غذایی/ پدر بی‌رحم نوزاد 6 ماهه‌اش را با ضربات متعدد از پای درآورد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۳
جواد قاسمی
۲۷تیر

ریشه داعش در عراق به "جماعت تولید و جهاد" می‌رسد که در سال 1999 به رهبری "ابومصعب الزرقاوی" تاسیس و در سال 2004 به شبکه القاعده پیوست و این گروه در سال 2006 با چندین گروه هم ایدئولوژی ائتلاف کرد و یک ساختار قدرتمند تروریستی در استان" الانبار" بنیان نهاده شد.



به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست‌های تکفیری داعش مدت طولانی است که در منطقه غرب آسیا خون مردم بی‌گناه را می‌ریزند و به نام اسلام انواع خشونت‌ها و جنایات را انجام می‌دهند.



تروریست‌های داعش که امروز در عراق و سوریه مساحت قابل توجهی را در اختیار دارند از انواع روش‌های تبلیغاتی خود برای قدرت نمایی استفاده می‌کنند تا با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم بتوانند اهداف خود را پیگیری کنند.

گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر



*** داعش از کجا آمده و به کجا رهنمون خواهد شد


سؤالی که در ذهن متبادر می‌شود این است که داعش از کجا و چگونه به وجود آمده و به کجا رهنمون خواهد شد و در آینده چه اهدافی را در سر دارد؟



"محمدرضا دهشیری" معاون مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در نشست تخصصی بررسی ریشه‌های شکل‌گیری داعش و آینده پژوهی وضعیت منطقه با اشاره به تفاوت نگرش داعش با القاعده اظهار داشت: تفاوت داعش با القاعده در این است که داعش شیعیان را دشمنان نزدیک و غرب را در اولویت دوم قرار می‌دهد حال آنکه القاعده غرب را دشمن نزدیک و شیعیان را دشمن اولویت دوم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تروریست‌های داعش را به عنوان تهدید تلقی کرده و معتقد است باید مقابله هوشمند نظامی و نرم به صورت توأمان با این گروه تروریستی انجام بگیرد.


** حمایت آمریکا از بنیادگرایی در منطقه غرب آسیا

یکی از ریشه های به وجود آورنده داعش حمایت آمریکا از بنیادگرایی غرب آسیا است که نتیجه آن ایجاد القاعده و پس از آن دولت اسلامی یا داعش بوده که آثار نامطلوب آن در پیکره کشورهای منطقه مشخص و محسوس است.



گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر



نحوه حمایت آمریکا در بنیادگرایی در منطقه غرب آسیا در چند پروسه انجام شده که حمایت از " صدام حسین" در دهه 70 و 80 میلادی و کابینه او، حادثه 11 سپتامبر( که هنوز هم بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران معتقدند این حادثه صحنه سازی شده برای حضور نظامی نئومحافظه کاران جمهوری خواه در منطقه غرب آسیا بود)، حمایت از کشورهای امپراطورگرا( ترکیه) و کشورها مرتجع منطقه ( عربستان و قطر) و حمایت مالی و تسلیحاتی در جهت کمک به تروریست‌ها در سوریه و .... از جمله آن است.

گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر


ورودی همه این ساز و کارها و حمایت‌ها باعث به وجود آمدن پدیده شومی به نام داعش شد که در ابتدا مورد حمایت سران آمریکایی از جمله " هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا بود.

اما ریشه داعش در عراق به "جماعت تولید و جهاد" می‌رسد که در سال 1999 به رهبری "ابومصعب الزرقاوی" تاسیس  و در سال 2004 به شبکه القاعده پیوست و این گروه در سال 2006 با چندین گروه هم ایدئولوژی ائتلاف کرد و یک ساختار قدرتمند تروریستی در استان" الانبار" بنیان نهاد که ریشه‌های حضور آن در  " فلوجه" (کوه‌های "فلوجه") بود که بعضاً درگیری‌هایی پراکنده نیز ایجاد می‌کردند، اما مانند امروز سازمان یافته نبودند.



**تروریست‌های داعش در 40 درصد خاک سوریه حضور دارند

در سوریه دو سال پس از جنگ داخلی در این کشور تروریست‌های تکفیری داعش خود را نشان دادند و بخش‌های مهمی از شمال شرق و شرق سوریه را به اشغال خود درآوردند و امروز تروریست‌های دولت اسلامی در بیش از 40 درصد خاک این کشور حضور معنی دار و محسوسی دارند.

پس ریشه داعش از سال 1999 تا سال 2006 در استان "الانبار" عراق  ایجاد شد و به فراخور زمان تروریست‌های این گروه در سال 2013 به سوریه رفتند و باعث بی ثباتی این کشور شدند.



البته نباید نقش بعثیون و برخی عوامل را در تشکیل داعش از سال 2014 به بعد در عراق را نادیده بگیریم که آن‌ها همواره از داعش به دلیل برخی منافع حمایت می‌کردند که خروجی آن در اشغال شهر " موصل" کاملاً هویدا بود.


**ژیل مونیه: نقش مسعود بارزانی در سقوط موصل مشهود بود

 "ژیل مونیه" تحلیل‌گر مسائل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره علت سقوط موصل اظهار داشت: جای تعجب است که در موصل 60 هزار نفر در مقابل 600 نفر شبه نظامی شهر را رها می‌کنند تا موصل سقوط کند.

وی ادامه داد: نقش "مسعود بارزانی" در سقوط موصل کاملآ مشهود است و جالب است که در سقوط موصل دستوری از بغداد آمد که نیروهای نظامی عقب‌نشینی کنند.


گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر


تحلیل‌گر مسائل عراق تأکید کرد: اگر در موصل نیروهای نظامی دفاع می‌کردند، می‌توانستند بر داعش پیروز شوند و این همه جنایات رخ نمی‌داد.

وی تاکید کرد: جای سؤال این است که چه کسی در بغداد دستور عقب‌نشینی را صادر کرده است و این موضوع قابل تأمل به نظر می‌رسد.

مونیه خاطرنشان کرد: داعش نوزاد اشغال عراق توسط آمریکاست و تشکیل این گروه تروریستی به منافع برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و سرویس‌های جاسوسی غربی کمک می‌کند و این کشور با دلارهای نفتی و هزینه‌هایی که انجام می‌دهد و سلاح‌هایی که از آمریکا می‌خرد، عملا به منافع غرب کمک شایانی می‌کند.




** مقصد نهایی داعش کجاست؟

با توجه به اقدامات تجاوزگرانه این گروه تروریستی که فلسفه نام دولت اسلامی هم از نام عراق و سوریه آمده، به نظر می‌رسد داعش قصد ندارد فقط در عراق و سوریه بماند و بر اساس هدف گذاری رهبر آن‌ها این گروه تروریستی قصد دارد وسعتی بین 20 تا 40 میلیون کیلومتر مربع را در دنیا تصاحب کند و از این طریق یک امپراطوری و خلافت را که از چند عمارت تشکیل شده ایجاد کند.

بر اساس نقشه‌ای که تروریست‌های داعش در یک سال اخیر منتشر کرده‌اند آن‌ها قصد دارند خلافتی را مشتق از عمارت های زیر ایجاد کنند:

1- عمارت عراق شامل کشورهای کویت- سوریه- لبنان فلسطین اردن و مصر.

2-عمارت حجاز شامل کشورهای عربستان- امارات عربی متحده- قطر- بحرین و عمان.

3- عمارت خراسان شامل کشورهای  ایران- افغانستان- ازبکستان- هند – پاکستان و کشورهای حوزه قفقاز.




گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر


گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر


گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر




*** امیر آراسته: اگر داعش چشم طمع به انقلاب داشته باشد، سرکوب خواهد شد

امیر سرتیپ "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرماندهی کل قوا در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره نزدیک شدن تروریست‌های داعش به مرزهای ایران اظهار داشت: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و اگر داعش چشم طمع به انقلاب داشته باشد، سرکوب خواهد شد.


البته داعش یک نگاه کلی هم بر اساس برآورد و نام گذاری خود به مناطق اروپا، آفریقا و امثالهم دارد که برای اشغال آن‌ها به نام‌های "اندلس"- "حبشه"- "مغرب" و "اروپا" بسنده کرده که اگر بخواهیم مجموع این‌ها را در نظر بگیریم به دنبال ایجاد یک خلافت ( بخوانید امپراطوری)  به وسعت 20 تا 40 میلیون کیلومتر مربع هستند که تا کنون 175 تا 300 هزار کیلومتر مربع آن محقق شده که البته شایان ذکر است اگر کشورهای غربی دست از حمایت این‌ها برندارند؛ داعش به سمت آن‌ها کمانه خواهد کرد.



**جعفری: داعش به سمت حامیان خود کمانه خواهد کرد

"علی‌اصغر جعفری" معاون سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما در گفتگو با   خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت: نظام‌یافتگی مردم عراق و تبعیتی که از مرجعیت دارند باعث شده که تا چند ماه آینده این امیدواری باشد که کل خاک  عراق آزاد شود.
 
وی افزود: داعش هم از سوریه و هم از عراق عقب رانده می‌شود و در آینده‌ای نزدیک این تروریست‌ها به کشورهای حامی خود بازگشته و داعش به سمت خودشان کمانه خواهد کرد و این موجودات خشن خونخوار در آینده‌ای نزدیک آتشی که غربی‌ها افروخته بودند را به دامن آن‌ها بازخواهد گرداند.


 
گسترش داعش تا 40 میلیون کیلومتر مربع؟!! + تصاویر



معاون سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: یک اتفاقی که افتاد و جهان متوجه یک اتفاق بزرگ که آن اربعین بود، شد و 20 میلیون عاشق حسینی به عشق حسین بن‌علی(ع) به سمت کربلا رفتند و اگر این 20 میلیون هیچ کاری انجام ندهند و فقط راه بروند و به سمت داعش حرکت کنند، داعش زیر دست و پای آن‌ها له می‌شود.
 
جعفری در پایان با اشاره به درک دنیا از این موضوع که نمی‌توان در جغرافیای کشورهای اسلامی جریان‌های سیاسی انحرافی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: امروز جریان‌های ولایی و اسلامی روشن شده و همه یکپارچه در راهپیمایی حضور داشتند و این درسی بود که ارتجاع منطقه داعش و مستکبرین از آن گرفتند.



در مجموع آغاز شکل گیری داعش به سال 1999 بازمی‌گردد با حمایت بعثی‌ها، آمریکایی‌ها، عربستان سعودی و خصوصاً شخص "بندر بن سلطان" داعشی ها رشد کرده و در سال 2013 در سوریه جنایات‌های و اشغال‌گری های خود را در سوریه کلید زده و اگر تروریست‌های داعش بیش از این حمایت شوند ، قطعا مقصد بعدی داعش اروپا و آمریکا خواهد بود.

گزارش از محمد زرچینی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۱
جواد قاسمی
۲۷تیر
رئیس‌جمهور گفت: ما در برابر فشار تحریم و مضایقِ اقتصادی و سیاسی ایستادیم و تقوای سیاسی پیشه کردیم و ثابت کردیم اراده‌ای جز صلح‌جویی در دست‌یابی به دانش هسته‌ای نداریم و هیچ فرد و دولتی نمی‌تواند ما را از آن محروم کند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی با تبریک عید سعید فطر به ملت شریف ایران، اظهارداشت: امسال ما در میانه دو عید قرار گرفته‌ایم؛ عید ارادة ملی که در روز تاریخی 23 تیر با موفقیت تاریخی در پرونده هسته‌ای ایران و اذعان قدرت‌های بزرگتر نسبت به حق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان پدیدار شد و عید پرهیزکاری دینی که اکنون فرا رسیده است

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

فرارسیدن عید سعید فطر پس از یک ماه پرهیزکاری و خویشتنداری، بر همه شما بندگان خوب خدا خجسته باد.

رمضان، ماه آزمون تقواست و هر سال که عید فطر فرا می‌رسد، رستگارترین مردمان و مومنان، آنان‌اند که در این ماه شریف با پیشه‌کردن تقوا، جان خود را سبک کرده و روح خود را از حصار هواهای نفسانی آزاد کرده‌اند.

دین حنیف اسلام البته هرگز اهل رهبانیت و زهد ریایی نیست و بهره‌مندی از مواهب و نعمات الهی را حق هر انسان می‌داند که با بهره‌ بردن از جهان هستی، طاعت خدا را با جان می گزیند و تسبیح حق می‌گوید. اما همان آیین حنیف هم انسان را برده و بنده دنیا نمی‌خواهد و می‌کوشد با رشد پارسایی و پرهیزکاری، او را نه اسیر دنیا که حاکم بر دنیا قرار دهد و این همان آموزه‌ی بزرگی است که بر همه زندگی مسلمانان حاکم است.

امسال ما در میانه دو عید قرار گرفته‌ایم؛ عید اراده ملی که در روز تاریخی 23 تیر با موفقیت تاریخی در پرونده هسته‌ای ایران و اذعان قدرت‌های بزرگتر نسبت به حق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان پدیدار شد، و عید پرهیزکاری دینی که اکنون فرا رسیده است.

ما همان‌گونه که در برابر فشارِ نخوردن و نیاشامیدن و به گناه نیالودنِ تن و روان، صبر کردیم و به عید فطر رسیدیم، در برابر فشار تحریم و مضایقِ اقتصادی و سیاسی ایستادیم و تقوای سیاسی پیشه کردیم و ثابت کردیم که اراده‌ای جز صلح‌جویی در دستیابی به دانش هسته‌ای نداریم و هیچ فرد و دولتی نمی‌تواند ما را از آن محروم کند.

این شادی ملی محصول آن پرهیزکاری سیاسی است، چنان که این شادابی اخلاقی، محصول یک پرهیزکاری دینی است. ما بنا به آموزه‌های دینی خود ذره‌ای در حق بهره‌مندی انسان از طبیعت و ضرورت فناوری تردید نداریم که خدا خواسته انسان بر طبیعت مسلط باشد؛ اما همان دین به ما آموخته که تخریب طبیعت، کشتار انسان و تباهی نوع بشر، غیراخلاقی و غیرشرعی است و ساخت سلاح هسته‌ای با اصول الهی و انسانی منافات دارد.

این امر مهم که در فتوای مقام معظم رهبری و راهبرد ایشان تجلی یافته بود، از سوی دولت تدبیر و امید و فرزندان شما در دستگاه سیاست خارجی ایران به یک برنامه پیچیده مذاکره بدل شد و پس از 22 ماه با حمایت شما ملت ایران، به صورت یک دستاورد ملی و نمادی از توان و دانش حقوقی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران جلوه‌گر شد.

ما توانستیم نشان دهیم همان‌گونه که در دانش فنی، مستقل و توسعه‌یافته هستیم، در دانش سیاسی هم دارای مهارت و تجربه هستیم و می‌توانیم هم در علوم فنی و هم در علوم انسانی سرآمد باشیم.

ما به مدد تقوای دینی خود، تقوای سیاسی خود را ثابت کردیم، باشد که جهان صداقت خود را ثابت کند.

من به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران، این دو عید سیاسی و معنوی را به همه ایرانیان و نیز دیگر مسلمانان که دل در گرو استقلال و اقتدار جهان اسلام دارند تبریک می‌گویم.

امروز روزی است که هم چرخ سانتریفیوژهای ایران می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد ایران در آستانه یک تحول در جهت رونق گسترده است. به امید روزی که عید توسعه و تعالی ملی را هم جشن بگیریم، که آن روز دور نیست.

منبع:www.yjc.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۰
جواد قاسمی
۲۷تیر

با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات لیگ برتر، تیم‌های حاضر در این مسابقات آخرین تلاش‌های خود را برای حضور قدرتمند در لیگ برتر انجام می‌دهند.
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های حاضر در این مسابقات آخرین تلاش‌های خود را برای بستن تیمی قدرتمند جهت حضور در این رقابت‌ها انجام می‌دهند. روزی نیست که شاهد جابجایی‌های بازیکنان از تیمی به تیم دیگر نباشیم. در این میان برخی از تیم‌ها با جذب نفرات مطرح و باتجربه به دنبال کسب عنوان قهرمانی و حضور در رتبه‌های بالای جدول بوده و برخی از باشگاه‌ها نیز با توجه به بودجه و امکانات خود سعی دارند با جذب نفرات جوان و جویای نام تیمی آماده را برای باقی ماندن در لیگ روانه لیگ پانزدهم کنند.

البته با حکم اخیر کمیته استیناف مبنی بر جایگزینی پیکان سقوط کرده به لیگ دسته اول با راه‌آهن تهران کلافی سردرگم در این 2 باشگاه ایجاد شده و آنها در فاصله یک مانده به شروع مسابقات همچنان تکلیف خود را نمی‌دانند.



در ذیل آخرین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران را مرور می‌کنیم:


جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
جدول آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۵
جواد قاسمی
۲۶تیر
دفتر نمایندگی نیوزیلند در سازمان ملل تأیید کرد همه‌پرسی درباره پیش نویس قطعنامه تایید توافق هسته‌ای ایران بیستم ژوئیه (29 تیر) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان 
به نقل از ایتار تاس، دفتر نمایندگی نیوزیلند در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، تایید کرد رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه تایید توافق هسته ای ایران روز بیستم ژوییه (29 تیر) ساعت 9 صبح به وقت نیویورک برگزار می شود. 

پیشتر یک منبع دیپلماتیک در مقر سازمان ملل به این خبرگزاری گفته بود که در نشست کارشناسان شورای امنیت پنجشنبه گذشته هیچ کشوری پیشنهادی در خصوص تغییر در متن پیش نویس قطعنامه ارائه نکرد.  وی افزود : « این سند آماده است ،‌ بر سر مفاد آن توافق شده و تغییری در آن به وجود نیامد است. »

در پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در خصوص برنامه هسته ای ایران که آمریکا روز چهارشنبه آن را به شورای امنیت تحویل داد، برچیده شدن همه تحریم ها علیه ایران طی یک دوره ده ساله مشروط به پایبندی ایران به مفاد توافق با پنج به علاوه یک ، پیش بینی شده است. 

در این پیش نویس که نسخه ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته آمده است اندکی پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید اجرای مفاد بندهای طرح جامع اقدام مشترک از سوی ایران ، همه تصمیمات گذشته شورای امنیت در خصوص برنامه هسته ای ایران دیگر اجرا نخواهد شد. 

همزمان یک سامانه جدید برچیده شدن محدودیت ها اعمال خواهد شد که امکان انتقال کالاها ، مواد ، تجهیزات ، اقلام و فناوری مورد نیاز را برای فعالیت های هسته ای ایران بر اساس طرح جامع اقدام مشترک با کسب رضایت شورای امنیت سازمان ملل فراهم خواهد آورد. 

"ویتالی چورکین،" نماینده روسیه در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه درباره ایران را یکی از پیچیده ترین و جالب ترین قطعنامه ها در تاریخ فعالیت شورای امنیت توصیف کرده است. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 تاکید کرد اطمینان داد این قطعنامه با موافقیت همه 15 عضو این شورا به تصویب خواهد رسید.  چورکین گفت : « پس از یازده سال کار و مذاکره که در نهایت با موفقیت به پایان رسیده است، و پس از این همه آماده سازی و تمهیدات، شورای امنیت قطعا با اکثریت آرا این قطعنامه را تصویب خواهد کرد. »‌


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۲
جواد قاسمی
۲۶تیر
نماینده مجلس گفت: ایران یک دلار بدهی عقب‌مانده به خارج ندارد در حالی که در حدود 130 میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد که در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحینتایج مذاکرات متعلق به ملت شریف ایران است مقدم نماینده مجلس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (26 تیر) تهران با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: دولت و هیأت مذاکره‌کننده با قدرت و پشتوانه مقام معظم رهبری و ملت وظیفه خود را ادا کرد و مذاکرات بعد از گذشت 23 ماه به نتایج اولیه دست یافت. 
 
وی افزود: البته لازم است که حاصل این توافق در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا خطوط قرمز تعیین شده لحاظ شود. 
 
مصباحی مقدم با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ایران با دست پر و از موضع قدرت به مذاکره پرداختند گفت: فعالیت دانشمندان هسته‌ای ما و به سامان رسیدن غنی‌سازی 20 درصد، پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره‌کننده ایران بود. 
 
نماینده مجلس ادامه داد: حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری، ملت و مجلس در قدرت استدلال و بیان نمایندگان نظام در گفتگوهای هسته‌ای مفید و موثر بود. 
 
وی با تأکید بر اینکه نتایج مذاکرات مختص یک جریان خاص سیاسی در کشور نیست گفت: نتایج مذاکرات پس از نظارت و تأییدیه نهایی، متعلق به ملت شریف ایران است و متعلق به جریان خاصی نیست چرا که دولت نماینده کل ملت است. 
 
مصباحی مقدم افزود: این مذاکرات از دولت قبل آغاز شد و تقاضای مذاکرات نیز از سوی دولت آمریکا بوده است. 
 
نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود گریزی هم به مسئله اقتصاد مقاومتی زد و در همین‌باره گفت: اقتصاد مقاومتی در مقابله با فزون‌خواهی بیگانگان است. نظام سلطه قصد دارد کشورهایی که مطابق با الگوی آنها رفتار نمی‌کنند، با تحریم و فشار اقتصادی، آن کشور را وادار به تسلیم کند. 
 
وی با عنوان این مطلب که اقتصاد مقاومتی صرفا مربوط به دوران تحریم نیست ابراز کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که ما نیازمند پیاده‌سازی سیاست اقتصاد مقاومتی هستیم و این مسئله منحصر به تحریم‌ها نیست. 
 
مصباحی مقدم افزود: ایران کشوری بزرگ با ظرفیت‌های اقتصادی بالا است. ایران از نیروی انسانی نخبه و منابع طبیعی زیادی برخوردار است که در صورت مدیریت این ظرفیت‌ها می‌توانیم بخش اعظمی از نیازهای خود را، خودمان برطرف کنیم و واردات به طور عمده به سمت واردات سرمایه پیش برود. 
 
نماینده مجلس در ادامه با بیان تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی گفت: اکنون کشورهایی همچون یونان، اسپانیا و ایتالیا در اروپا با بحران اقتصادی روبه‌رو و دچار اقتصاد ریاضتی هستند. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه نشانه‌های این ریاضت متفاوت از اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: کشورهای نام برده شده در طول یک دهه آینده، قدرت خروج از شرایط بحرانی را نخواهند داشت. یونان در حدود 340 میلیارد دلار بدهی خارجی غیرقابل تسویه دارد. 
 
مصباحی مقدم افزود: ایران یک دلار بدهی عقب‌مانده به خارج ندارد. ایران در حدود 130 میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد که در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور موجود است. 
 
نماینده مجلس با اشاره به اینکه تمام درآمدهای نفتی کشور به دارایی‌های بانک مرکزی در خارج از کشور تبدیل شده است تصریح کرد: ما نه تنها بدهی عقب‌مانده به خارج نداریم بلکه امکان استفاده از مطالبات مالی گسترده پس از لغو تحریم‌ها برای ما وجود خواهد داشت. 
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به درآمدهای نفتی است گفت: به واسطه تحریم‌ها اتکای بودجه عمومی کشور به نفت کاهش پیدا کرده؛ در بودجه عمومی سال جاری حدود 24 میلیارد دلار اتکا به درآمدهای نفتی را در نظر گرفته‌ایم. 
 
مصباحی مقدم در ادامه گفت: درآمدهای نفتی نباید در حساب‌های مالی دولت باقی بماند بلکه باید جهت سرمایه‌گذاری به صندوق توسعه ملی اضافه شود. نباید استفاده بی در و پیکر از درآمدهای نفتی را در دستور کار قرار دهیم. 
 
نماینده مجلس در ادامه ابراز کرد: ایران در شرایطی زندگی می‌کند که نه تنها درآمدهای حاصل از صادرات نفت بیشتر از هزینه‌های آن است بلکه در شرایطی است که توانسته وضعیت بهداشت و درمان خود را نیز بهبود ببخشد. 
 
وی با اذعان این مطلب که تحریم‌ها به اقتصاد کشور فشار وارد کرده است افزود: این فشار طی چهار ماه نخست سال‌جاری بیشتر شده است و آن هم به خاطر کاهش درآمدهای نفتی بوده؛ ما سابقا هر بشکه نفت را 110 دلار می‌فروختیم این در حالی است که طی سال‌ جاری قیمت هر بشکه نفت به 50 دلار رسیده است. 
 
مصباحی مقدم در ادامه رشد پویا را یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و در همین راستا تأکید کرد: ما در شرایط رکود، نیمه رکود و خروج از رکود قرار داریم. این مسئله در طول سه، چهار سال گذشته اتفاق افتاده است. در سال‌جاری حرکت به سوی خروج از رکود بوده؛ به این معنی که رشد اقتصادی ما حول عدد صفر قرار دارد. 
 
نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: رشد پویا بدین معنی است که اقتصاد ما به طور جهشی ارتقا پیدا کند. 
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری اشاره و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گرفت که طی پنج سال آینده از برنامه ششم، به رشد اقتصادی 8 درصد نائل شویم اما مقام معظم رهبری فرمودند که میانگین این رشد باید 8 درصد باشد. 

مصباحی مقدم ادامه داد: اگر عزم ملی وجود داشته باشد، رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد غیرقابل دسترس نخواهد بود. 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۹
جواد قاسمی
۲۶تیر

شلیک موشک‌های "اورگان" از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن به سمت جنوب عربستان به کابوس جدید آل‌سعود تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عربستان سعودی جنگی را از اوایل فروردین ماه علیه مردم یمن کلید زده که تاکنون بیش از 2000 کشته و هزاران  زخمی برجای گذاشته و نیت آل‌سعود در یمن نسل‌کشی جوانانی است که زیربار زور نمی‌روند.


*** حملات موشکی یمنی‌ها پاسخی به تجاوزات عربستان

البته جدا از بمباران‌های بی‌وقفه جنگنده‌های آمریکایی_ انگلیسی رژیم سعودی، حملات ددمنشانه آن‌ها بی‌پاسخ نمانده و تاکنون ده‌ها موشک و راکت مورد اصابت مواضع سعودی قرار گرفته است که نشان می‌دهد سرنوشت یگان‌های سعودی در صورت وقوع هرگونه حمله زمینی چیست.


**مقدم فر: طرح عربستان شکست خواهد خورد

 "حمید رضا مقدم‌‌فر" مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: لشکرها و یگان‌های نیروی زمینی عربستان تحمل عملیات پیچیده در یک محیط کوهستانی را ندارند و با یک نیروی مردمی باانگیزه و جنگ‌جو مواجه هستنند که در مقابل آن شکست خواهند خورد.


موشک


وی ادامه داد: حمله نظامی برای عربستان به یک امر محال تبدیل شده و آل سعود تحمل جنگ زمینی را ندارد و پیروز نخواهد شد.

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به انگیزه بالای ملت "یمن" برای ظلم ستیزی خاطر نشان کرد: طرح عربستان شکست خواهد خورد.



*** کابوس جدید آل‌سعود چیست؟

اخیرا ارتش و نیروهای مردمی یمن از موشکی استفاده کردند که کابوس جدید پادشاهی عربستان در جنوب این کشور محسوب می‌شود.



موشک


موشک


موشک





*** موشک "اورگان" با 12 شلیک موفق

این موشک که "اورگان" نام دارد کابوس جدید پادشاهی عربستان در جنوب این کشور بوده که اهداف با برد تا 40 کیلومتر را مورد اصابت قرار می‌دهد که 12 شلیک موفق به "جیزان" عملکرد اولیه این موشک را از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن تائید می‌کند.



موشک

موشک


*** "اورگان" با لانچرهای 16 تایی و برد 40 کیلومتر

موشک "اورگان" یک موشک روسی است که در سال 1970 از سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد خدمت در یگان‌های این کشور شده بود که این موشک دارای لانچرهای چندگانه که حاوی 16 لوله است و از نظر شباهت بسیار شبیه موشک زمین به زمین "فراگ 7"  است که سرعتی معادل 65 کیلومتر در ساعت را دارد و دارای وزن کلی 280 کیلوگرم و سرجنگی 90 کیلوگرم و برد قریب به 40 کیلومتر است.




موشک


موشک


موشک


موشک



*** میلیتاری تودی: یمن از کشورهای دارنده موشک "اورگان" است

سایت میلیتاری تودی (Military Today) درباره موشک "اورگان" نوشت؛ این موشک دارای یک لانچر 16 تایی است که از سال 1970 به خدمت اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمده بود.

موشک



این سایت درباره کشورهای دارنده موشک "اورگان" عنوان داشت: فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، سوریه، اوکراین، ترکمنستان، ازبکستان و یمن از جمله کشورهای دارنده این موشک هستند.



سایت میلیتاری تودی (Military Today)  درباره ویژگی‌های این موشک نوشت؛ موشک "اورگان" با طول بیش از 9 متر، عرض قریب به 3 متر و با کالیبر 220 میلی‌متری و وزن کلی 280 کیلوگرم و وزن سرجنگی 90 تا 100 کیلوگرم دارای بردی معادل 34 کیلومتر بوده و زمان روانه‌سازی آن (روانه‌سازی یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد موشک روی لانچر برود و مختصات هدف تنظیم شود) 15 تا 20 دقیقه است که می‌تواند در مدت 3 دقیقه پس از اصابت قراردادن هدف، محل را ترک کند.

موشک

موشک

*** میلیتاری فکتوری: برد موشک "اورگان" تا 311 مایل است

سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) درباره این موشک می‌نویسد؛ موشک "اورگان" ساخت اتحاد جماهیر شوروی بوده که تاکنون 1500 فروند از این موشک ساخته شده که بردی تا 311 مایل می‌تواند داشته باشد.


این سایت با اشاره به استفاده این موشک از سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ افغانستان حدفاصل سالهای 1980 تا 1990 میلادی نوشت؛ افغانستان، بلاروس، گینه، ایران، مولداوی، میانمار، یمن و .... از این موشک‌ها در یگان‌های خود استفاده می‌کنند.

موشک


موشک



*** موفقیت یمنی‌ها در کاربرد موشک "اورگان"

ارتش و نیروهای مردمی یمن توانستند با این موشک جنوب عربستان سعودی منطقه "جیزان" را ناآ‌رام کنند و باید پادشاهی عربستان نگران سورپرایزهای جدیدی که یمن یک به یک رونمایی می‌کند، باشد.


گزارش از محمد زرچینی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۸
جواد قاسمی
۲۶تیر
یک کارشناس مسائل هسته ای در رابطه با پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهور اظهار داشت: سه نکته مهم در این نامه نهفته است که طی کردن مراحل قانونی برای نهایی شدن جمع بندی یکی از نکات مهم است.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان در بررسی جمع بندی مذاکرات هسته ای وین اظهار داشت: مطالب نهفته در جمع بندی مذاکرات وین نیاز به اطلاعات هسته ای و حقوق بین‌الملل و همچنین اطلاعات سیاسی دارد تا بتوانیم قضاوت دقیقی انجام دهیم.

وی با اشاره به این که جمع بندی بر اساس مقدورات انجام شده است، افزود: مواردی از نظر ایران مطلوب بوده است تا بتواند کار غنی سازی را بدون محدودیت انجام دهد و پرونده ایران به صورت عادی در آژانس باشد و همچنین کلیه تحریم‌ها یک جا و فوری لغو شود اما بر اساس این جمع بندی این موارد به تدریج انجام شده است.

بهشتی پور با بیان این که نکات مثبتی در جمع بندی مذاکرات وین وجود دارد گفت: ایران با توجه به جمع بندی مذاکرات وین کلیه تجهیزات هسته ای اش را نگه می‌دارد و همچنین غنی سازی ادامه پیدا می‌کند و به میزان 3.67 درصد می‌تواند غنی سازی کند که مورد نیاز رآکتور بوشهر است.

این کارشناس مسائل هسته ای  ادامه داد: ایران می‌تواند بر تحقیق و توسعه‌اش ادامه دهد اما در بعضی از زمینه‌ها ما محدود شده‌ایم اما در اکثر زمینه‌ها ایران می‌تواند کارش را ادامه دهد.

وی با اشاره به این که کمیسیونی برای بررسی تخلفات ایجاد شده، گفت: در این سند جزئیات به قدری دقیق آورده شده که جای دبه درآوردن و تفسیرهای متناقض نیست و نمی‌توان این کارها را انجام داد مگر این که به صورت مورد خاصی که در آن پیش بینی نشده باشد.

بهشتی پور اظهار داشت: در جمع بندی مذاکرات وین توضیحات ریزی در 5 بخش مندرج شده است که عملاً افراد نمی‌توانند مصادره مطلوب کنند و تعبیرهای متفاوت داشته باشند و از مطالب آن سوء استفاده کنند.

**سرنوشت فردو چه خواهد شد؟

این کارشناس مسائل هسته ای در رابطه با سرنوشت فردو بیان کرد: فردو همچنان به فعالیت خودش ادامه می‌دهد اما کار غنی سازی در آن جا صورت نمی‌گیرد. البته فردو از روز اول یک تأسیسات هسته ای رزرو برای نطنز بود که اگر زمانی نطنز مورد حمله قرار گرفت از فردو که به لحاظ مکانی ویژه است، استفاده شود.
وی در ادامه افزود: فردو یک مرکز تحقیقاتی خواهد بود که حدود هزار سانتریفیوژ در آن وجود خواهد داشت و حدود 300 سانتریفیوژ آن می‌چرخد.

**آب سنگین اراک چه می شود؟

بهشتی پور در رابطه با وضعیت آب سنگین اراک گفت: آب سنگین اراک همچنان باقی می‌ماند اما با استانداردهای روز دنیا بازسازی می‌شود.

**چه اتفاقی برای پسماندهای هسته ای می افتد؟

این کارشناس مسائل هسته ای با اشاره به این که ما با غرب بر سر پلوتونیوم باقی مانده در ایران و پسماند سوخت آن اختلاف داشتیم، تصریح کرد: برای ساخت بمب حدود 5 کیلو پلوتونیوم نیاز است و ایران تعهد داده که کنترل شده تولید کند و همچنین ایران تعهد کرده پسماند سوخت پلوتونیوم را به خارج صادر کند اما ما به ازای آن همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که نگهداری پسماند سوخت کار بسیار دشوار، پرهزینه و خطرناک است، ادامه داد:ایران هم دستگاه بازپروری آن را ندارد و ایران متعهد شده در محدوده 10 سال این پسماند را به خارج از کشور صادر کند.

**چقدر و با چه درصدی اورانیوم غنی سازی می شود؟


بهشتی پور با بیان این که حدود 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز کار می‌کنند که اورانیوم غنی شده آن در داخل کشور تأمین و مازاد آن به خارج از کشور صادر می‌شود

این کارشناس مسائل هسته ای اظهار داشت: بحث 20 درصد اورانیوم غنی شده باقی می‌ماند که تا حدود 5 سال آینده این اورانیوم را خواهیم داشت و بعد از آن هم قرار است که به ایران بفروشند و در صورت عدم فروش ما می‌توانیم به وضعیت قبل برگردیم.

**بازرسی ها چگونه خواهد بود؟

وی با تاکید بر این که طرف مقابل نقض عهدی انجام دهد ایران این حق را دارد که بتواند به وضعیت قبل برگردد، ادامه داد: در مورد بازرسی‌ها باید بگویم که طبق پروتکل انجام خواهد شد و ایران داوطلبانه انجام می‌دهد تا مجلس شورای اسلامی نظر خودش را اعلام کند و حداکثر تا 60 روز آینده اعلام نظر می‌شود اما اجرای توافق 90 روز پس از 23 تیر است.

بهشتی پور در ادامه افزود: بنابراین مجلس شورای اسلامی در این زمینه نظر خواهد داد و اگر نظرش مثبت باشد بازرسی‌ها طبق پروتکل الحاقی صورت می‌گیرد و هرگز به صورت فرا پروتکلی بازرسی‌ها انجام نمی‌شود، پروتکل الحاقی در 125 کشور اجرا می‌شود که ایران هم باید یکی از امضا کنندگان این پروتکل باشد.

تبیین سه نکته مهم در پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهور

این کارشناس مسائل هسته ای در رابطه با پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهور اظهار داشت: سه نکته مهم در این نامه نهفته است که طی کردن مراحل قانونی برای نهایی شدن جمع بندی یکی از نکات مهم است.

وی با اشاره به این که بررسی‌های لازم توسط کارشناسان یکی دیگر از نکات مهم پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهور است، افزود: از لحاظ حقوقی، سیاسی و فنی جمع بندی مذاکرات وین در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حتماً باید کارشناسان این ارزیابی را انجام دهند.

بهشتی پور در ادامه افزود: مردم عادی نمی‌توانند این مطالب را ارزیابی کنند از این رو مقام معظم رهبری خواستند تا کارشناسان مطالب را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند.

این کارشناس مسائل هسته ای حفظ وحدت و انسجام ملی را سومین نکته مهم پاسخ رهبری به نام رئیس جمهور دانست ، بیان کرد: نباید نظرات و دیدگاه‌ها در رابطه با جمع بندی مذاکرات وین تحت تأثیر جناح بندی‌ها باشد زیرا ممکن است به کل دستاورد، چالش ایجاد کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه نظرات کارشناسی به بهتر شدن متن‌ها و به درک بهتر ریزه کاری‌ها و جزئیاتی که از لحاظ فنی حائز اهمیت است، کمک می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۷
جواد قاسمی
۲۶تیر
هر روز اخبار جدید از جنایات داعش منتشر می شود. این بار، داعش، نه تنها جان انسان ها را می گیرد بلکه به حیوانات نیز رحم نمی کند. داعش، اخیراً به واسطه کار گذاشتن بمب در شکم مرغ، دست به کشتار می زند!

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» است.


تروریست‌های داعش جان یک فرمانده ارتش لیبی را در بنغازی گرفتند.


در چارچوب عملیات آزاد سازی استان "انبار" عراق، ده ها نفر از اعضای داعش، از جمله سرکرده‌های رده بالای آن به هلاکت رسیدند.

بازداشت سرکرده داعش در لباس زنانه/قلع و قمع شدن داعشی ها در



فرمانده پلیس شهرستان "هیت" عراق از مسدود شدن تمام مسیرهای امداد رسانی و گریز عناصر داعش از فلوجه به سوریه خبر داد.

بازداشت سرکرده داعش در لباس زنانه/قلع و قمع شدن داعشی ها در



دولت فرانسه از خنثی‌شدن یک حملۀ تروریستی در این کشور برای بریدن سر سرباز ارتش بدست طرفداران داعش خبر داد.


نیروهای امنیتی عراق معاون رئیس پلیس داعش را در فلوجه بازداشت کردند.

بازداشت سرکرده داعش در لباس زنانه/قلع و قمع شدن داعشی ها در



گروهک تروریستی داعش کودکانی را بار آورده اند که دیگر برای کشتن تامل نمی کنند.


گروه تکفیری داعش در پیامی فتنه انگیزانه به اهل سنت عربستان، شیعیان را مشرک و مرتد دانسته و قتل آنان را خواستار شده است.


داعش درپی اعزام برخی از اعضای زن خود به کشورهای اروپایی برای اجرای حملات تروریستی است.


ترکیه بیش از 6 سایت‌ خبری طرفدار گروه تروریستی داعش را مسدود کرد.

نیروهای امنیتی عراق معاون رئیس پلیس داعش را در فلوجه بازداشت کردند.


یک مسئول در کردستان عراق اعلام کرد داعش به تازگی 41 نفر از عناصر خود را در موصل اعدام کرده است.


ترکیه بیش از 6 سایت‌ خبری طرفدار گروه تروریستی داعش را مسدود کرد.

 
منابع امنیتی عراق از فروپاشی خطوط دفاعی داعش در شرق و شمال فلوجه خبر دادند.
                                                                           

 
ارتش عراق 17 نفر از عناصر داعش را در استان انبار به هلاکت رساند.
  
 
هکرهای روس فیلمی را به دست آورده اند که از احتمال ساختگی بودن برخی از اعدام‌های داعش حکایت دارد.
  
 
داعش همزمان با آغاز عملیات آزادسازی استان انبار اقدام به بمب گذاری مساجد و منازل فلوجه کرده است.

 
پیوستن نوجوان گل‌فروش لبنانی به داعش، این روزها در مطبوعات و محافل اجتماعی این کشور بحث و جدل به راه انداخته است.
 
 
گروهک تروریستی داعش با انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی ، آمریکا را تهدید کرد که سر مجسمه آزادی را قطع می کند.
                                                                                


نیروهای حشد الشعبی از مرغ های انتحاری داعش رونمایی کردند.

 
تروریست های تکفیری داعش تصویر دیدار ابو عزرائیل و آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس را به اسم دیدار این مجاهد عراقی با مقام معظم رهبری منتشر کرده اند.

منبع:www.yjc.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۵
جواد قاسمی